Činčila vlnatá - Chinchilla lanigera

27.11.2010 13:26

Pôvod - južná Amerika, Chile

Potrava - suché seno, granule pre činčily, ovocie, konáre z jablone alebo vŕby ( nie okrasnej, tá je jedovatá! )

Chov - čistenie klietky 1 - 2 krát za týždeň, každý deň výbeh napr. po byte, každý deň kŕmiť, treba sa sňou hrať aby si na vás zvykla, vždy po hraní ju treba dať kúpať do špeciáneho piesku nie do vody ! VODA BY JU ZABILA ! Musí mať vždy suchý kožuch.

Pri kúpani

Bohužial v roku 2009 nám po 5a pol roku zdochla.

 

 

Test, či je činčila ideálným zvieratom pre vás - ak odpoviete na všetky otázky ÁNO, môžete si činčilu s pokojným srdcom kúpiť.

1) Chcem sa zaviazať až na 20 rokov?

2) Nájdem si dostatok času na starostlivosť o činčilu?

3) Zaistím starostlivosť o činčilu v prípade dovolenky alebo choroby?

4) Mám kludné miesto pre chov a velký výbeh?

5) Nebude mi vadiť keď činčila zanechá pri volnom výbehu na podlahe trus?

6) Nebude ma rušiť jej nočný život?

7) Viete určite že nikto nemá v rodine alergiu na chlpy alebo seno?

8) Som ochotný vynaložiť velké náklady na kúpu a chov tohoto zvieratka?

9) Som ochotný v prípade zranenia či nemoci ísť s činčilu ihneď k zvelolekárovi?

10) Znese sa činčila s ostatnými domácimi miláčikmi?