Preparácia hmyzu

22.06.2010 15:05

Pomôcky : pinzeta, ostré manikúrové nožničky, vata, vatové paličky, špajle, špendlíky, polystirén, papier, slivovica alebo alpa alebo nejaký alkohol viac percentný a samozrejme hmyz, ktorý chceme preparovať. Ja osobne som si vybral strašilku austrálsku PSG 09 pretože 7.4.2010 mi zahynula.

 Postup:

Ako prvé si očistíme ruky, otočime strašilku (hmyz) na chrbát, bruškom k sebe a rozstrihneme mu bruško od konca po prvý článok. Začneme pinzetou vyberať vnútornosti, a čistiť vnútro. Keď už to bude hotové dáme si na vatové paličky alkohol ( slivovicu alebo alpu alebo iné) a začneme telo z vnútra utierať - vysušuje sa. Keď celé vnútro "vyutierame", obmoceme na špajlu kolom dokola vatu (veľkosť špajle asi taka ako telo hmyzu a množstvo vaty približne také aby odpovedalo obsahu tela ) a vopcháme to do strašilky (alebo hmyzu). Nalejeme na vatu alkohol tak, aby vsiakol do vaty a nebolo tam naviac toho a netieklo to. Nakoniec už len zatvoríme bruško, strašilku (hmyz) otočime prišpendlíme v strede o polystirén, nastriháme si papier asi na hrúbku 0,5cm a zapichneme ho nad nožička aby sa nehýbali a tak aj ostanú.

Obsah zahynutej strašilky

19.5.2010

tieto 2 "vankúšiky" mala pakobylka v sebe a ako nahle som ich oddelil od tela začali veľmi smrdieť.

 Až neskôr som si uvedomil, že v nich maju svoju chemickú obranu. Ten zápach vám neprajem zažiť

23.5.2010

7.7.2010 Lišaj lipkavcový